søndag den 4. maj 2014

Lidt malerier...

Her er et par billeder af et par malerier, som jeg har lavet. Selvom jeg har udsigt til maling, staffeli, pensler og hvad har vi alt hver eneste gang, jeg sidder ved skrivebordet - enten for at læse, men helst for at scrappe, så er det mest scrapbooking/cardmaking, der optager min tid ... og lyst.


Men her er det, jeg bedst kan li' - og faktisk er det også solgt. 


Dette var sjovt at lave, fordi der nedenunder sidder et håbløst tilfælde af et maleri. Det blev der ændret på ved at male over med gesso og bruge masser af vand. På den måde fik jeg lidt af bundfarven frem ved at kratte i det. Hjertet er lavet med modelling paste og i midten er der strøet små små perler ud. Farven på hjertet er en af mine absolut ynglingsfarver....


Dette var mit allerførste maleri. Farven afspejler "måske" en periode af mit liv, hvor jeg var gået ned med stress to gange og blev nødt til at sige mit job op. Mit elskede job gennem 22 år. 

Nu sidder jeg her og er kommet hel ud på den anden side. Hvem ku' vide der fandtes en bedre verden her?!? :o)

Kærlig hilsen
MosteH



2 kommentarer:

  1. Sikke skønne malerier, som på hver sin måde kommer med et skønt udtryk.

    SvarSlet
  2. Egentlig sidder jeg og er mere berørt af din historie, end af dine billeder. Undskyld.
    Ikke fordi dine malerier ikke er flotte, for det er de. Og ret forskellige - men fine hver for sig. Og man kan se at du kan et !

    Da jeg for mange år siden blev sygemeldt med udbrædthed (1.gang) og med med hvad dertil hører af elendigheder.....lavede jeg julenisser. Når jeg have en dårlig dag, så mine nisser triste ud og havde ingen liv i de malede øjne. Når jeg havde en bedre dag, så nisserne mere glade ud. Og jeg KUNNE ikke ændre på de udtryk.
    Så der er noget rigtigt i det terapeutiske i at lave kreative ting/male/scrappe.....
    Dejligt at høre, at du er kommet videre i livet.

    SvarSlet